Skip to main content
“Een goede communicatie uiting is er 1 die het gewenste effect creëert”

Communicatie

 

Naamsbekendheid vergroten van je bedrijf

Naamsbekendheid vergroten van je bedrijf

De sleutel tot het succes van het vergroten van de naamsbekendheid ligt bij je marketingplan. Dit kan voor je bedrijf een lastige opgave zijn, zeker in het begin. Echter is het wel een cruciale taak om jouw business goed op de kaart te kunnen zetten.

Naamsbekendheid creëert vertrouwen Het is makkelijker om vertrouwen te creëren wanneer je bedrijf of je producten bekend zijn. Op deze manier zet je naamsbekendheid om in waardevolle loyale klanten.

Maar hoe doe je dat nou, het vergroten van je naamsbekendheid? Het is een lastige taak waar vaak innovatieve strategieën of producten voor nodig zijn. Dit maakt het voor kleine bedrijven vaak lastig om hier grote stappen in te zetten. Toch zijn er een aantal strategieën bekend die je kunt hanteren om jouw naamsbekendheid te vergroten.

Aan de slag met 5 tips:

1. Naamsbekendheid vergroten begint bij de basis, zichtbaarheid

Zichtbaarheid geeft als je het goed doet positieve associaties bij je doelgroep. Het start met een consistente huisstijl; in drukwerk, een geoptimaliseerde website en belettering wagenpark en pand. Denk daarnaast ook aan bv vlaggen voor het pand.

Verder kan zichtbaarheid doorgevoerd worden online, door bv actief te zijn op social media. De kracht zit hem in de herkenbaarheid van je bedrijf. Wanneer je crossmediaal post (op verschillende plekken communiceer je jouw boodschap) wordt je bedrijf herkent. De pay off van je bedrijf is hierin een belangrijk herkenningspunt.

Zichtbaarheid kan ook offline, bv met een abri-campagne geplaatst op locaties van het openbaar vervoer of heel simpelweg op een advertentie in de krant. Maar denk ook aan kleine posters, flyers en visitekaartjes. Dit laatste heeft als voordeel dat deze mee zijn te nemen naar een andere locatie en zo Kan het aan andere mensen getoond worden.

Zichtbaarheid op verschillende locaties creëren , zoals op beurzen staan met een pop-wand En gebruik van andere pos materialen, is in het verleden al zeer effectief bewezen.

2. Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Als je zorgt dat jouw website goed gevonden wordt in Google levert dit gratis bezoekers op. Unieke content is belangrijk en zorgt voor een goede positionering en vindbaarheid in Google. Gebruik een goede tekst die antwoord geeft op de vragen van je klant en neem al zijn twijfels weg. Begin met het belangrijkste, meest gezochte informatie en waar je bedrijf in gespecialiseerd is.Laat in de tekst vooral de eigen identiteit van je bedrijf zien.

De eerste alinea van je verkopende tekst bepaalt of je lezer aanhaakt of niet. ( je hebt nl. zo’n 10 seconden om de aandacht van de lezer te trekken)

3. Geef relatiegeschenken weg

Na afloop van een evenement/beurs of als willekeurige reclame kan een relatiegeschenk goed werken. Je geeft de ontvanger iets tastbaars. Zeker als het een nuttig product is dat de ontvanger daadwerkelijk kan gebuiken, bv dopperfles bedrukt met het logo en pay off van je bedrijf, zal de ontvanger onbewust jouw bedrijf nog eens tegenkomen.

4. Referral Programma

Of eigenlijk heel simpel mond tot mondreclame. Er wordt zoveel meer vertrouwen met je bedrijf gecreëerd wanneer de aanbeveling van een bekende komt dan als het bv via een advertentie komt. Je geeft degene die de aanbeveling doet bv de volgende keer korting en de rest van de marketing wordt voor je gedaan.

5. Gebruik verpakkingen met logo

Uiteraard is de verpakking van je product of verzendverpakkingen ook een manier om naamsbekendheid te genereren. Dit kan door een volledige verpakking te bedrukken, denk hierbij aan de verzendverpakkingen van een grote internet winkel. Voor kleinere bedrijven kan dit toch wel een kostbaar plaatje worden, daarom is een sticker en/of sluitingstape met logo ook een prima oplossing.

Conclusie: Naamsbekendheid begint met een goed marketingplan

Met een doordacht plan kom je verder, behaal je betere resultaten en voorkom je ook onnodige uitgaven aan mensen die toch geen klant van je worden.

En nu dan de vraag: ben jij klaar voor meer naamsbekendheid?

Mocht je toch nog een beetje hulp nodig hebben, en ben je op zoek naar een creatief team dat je helpt bij het verhogen van de naamsbekendheid, dan ben je bij ons op het goede adres.

Neem vrijblijvend contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden.

DB+

de vraag
  • Two day access to all talks
  • Catering during conference
  • Goodie bag and t-shirt

name casestudy

onderwerp
  • Two day access to all talks
  • Catering during conference
  • Goodie bag and t-shirt

* notice